Taggar

,

Jag körde enligt planen igår, red ett dressyrpass på ridbanan med det tredelade bettet. Det gick verkligen super, fick driva en hel del i början men när hon väl kommit igång så sög hon sig fast i bettet, trampade under sig med bakbenen, fick till och med dendär eftertraktade uppförsbacke-känslan i högergaloppen. Red mycket på fyrkantsspåret, tränade på att ställa i hörnpasseringarna och att hålla formen på långsidorna. I galoppen växlade jag mellan fyrkanten och in på volt. Kamelia jobbade kanonfint så innan jag galopperade och travade av henne i lång och låg form så skuttade vi över de hinder som fanns uppbyggda på banan, som lite belöning för väl utfört arbete. :) I dressyrsadeln, haha, men det var ju lågt så det gick bra.

Känner att jag skulle behöva investera i lite nya dressyrschabrak, rätt trött på de jag har nu, haha.

Känner att jag skulle behöva investera i lite nya dressyrschabrak, rätt trött på de jag har nu, haha.

Såhär såg ena benskyddet ut efter ridpasset - skönt att man har dem på, annars hade det ju varit hennes ben som åkt på stryk.

Såhär såg ena benskyddet ut efter ridpasset – skönt att man har dem på, annars hade det ju varit hennes ben som åkt på stryk.