Taggar

, , , ,

Idag har vi hoppat lite, jag byggde upp några hinder på mellan 60 – 80cm. Vi värmde upp en stund i alla tre gångarter och sedan skuttade vi över hindren några gånger. Jag hade velat höja lite men det började skymma så jag sköt på det till en annan dag. Hon var i alla fall jätteduktig, snacka om att hon älskar att hoppa. :)

En grej som jag är lite fundersam över är att Kamelia har börjat gå emot höger galoppskänkel, hon skjuter ut ytterbogen och flyttar rumpan inåt. Det är lite typiskt henne att testa om hon kan komma undan, hon brukar ha perioder när hon provar lite olika metoder för att slippa, men jag blir ändå lite bekymrad över ifall det är något annat som besvärar henne. När hon väl fattat galoppen går hon dock jättefint, det är bara just när jag ger galoppskänkel. Jaja, jag ska ge henne en vilodag imorgon så får vi se hur hon är i helgen, troligtvis är det bara en grej hon fått för sig.

Nya pullartränset, har bytt till mässingsbettet nu - snyggare när det matchar spännena :)

Nya pullartränset, har bytt till mässingsbettet nu – snyggare när det matchar spännena :)

Hälsar lite på Bombom (eller snarare kollar om han har någon mat att dela med sig av, hehe)

Hälsar lite på Bombom (eller snarare kollar om han har någon mat att dela med sig av, hehe)

Rambo fick följa med till stallet idag, glad vovve.

Rambo fick följa med till stallet idag, glad vovve.