Taggar

, , , ,

Igår skyndade jag mig iväg till stallet efter jobbet, jag behövde nämligen fylla på kraftfoderförrådet men ville inte missa värdeful ridtid innan det blev för mörkt. Efter att ha svängt in på Granngården och baxat stora säckar med Betfor och Krafft Groov 125 in i bilen tuffade jag vidare mot min slutgiltiga destination. För övrigt tycker jag faktiskt inte att dedär 25-kilossäckarna är särskilt tunga längre, uppenbarligen har jag blivit starkare. Powerrr, haha.

I alla fall, när jag hade mockat och fixat foder osv fick Kamelia komma in och jag snabbade mig att göra i ordning henne. Klockan var nästan 19 och vid 20 är det ju rätt mörkt så jag ville komma iväg på min efterlängtade ridtur i skogen. Gjorde lite nya hål i tränset så jag kunde få upp hackamoret lite, som en läsare påpekade satt det lite väl långt ned. Kamelia var jättepigg och framåt och skrittade på med sina stora älgkliv under ridturen, haha. Hon var dessutom mer tittig än vanligt och tyckte att det mesta var läskigt. Fick värsta schwungen i traven, härligt men mindre kul när hon travar på som sjutton framåt och sedan slänger sig åt sidan när hon ser någon inbillad hästätare i diket, haha.

Vi tajmade in bilbingon igen, vi börjar verkligen bli ett stående inslag där! ;)

Såhär stadig och fin bild blir det när man sitter på en häst som skrittar FORT!

Såhär stadig och fin bild blir det när man sitter på en häst som skrittar FORT!