Taggar

, ,

Det blåste verkligen en hel del idag så dressyrpasset blev ganska spännande, minst sagt. Jag var nästan nära på att göra en ofrivillig avsittning vid ett tillfälle, grannen (som har den farliga gräsklipparen) har sin båt på parkeringen med ett prassligt båtkapell på, och i galoppen blev Kamelia plötsligt SKITSKRAJ för detta och slängde sig åt sidan för att direkt göra en tvärnit. Jag hamnade lite på sniskan och tappade ena stigbygeln, men satt kvar som tur var, hehe. Högergaloppen gick annars riktigt bra, hon var lite knixig med att skjuta ut ytterbogen ett par gånger men annars gjorde hon riktigt fina fattningar i både höger och vänster. Efteråt fick hon stå och softa på gången en stund medan jag mockade och fixade fodret – bäst att passa på att rida först, mocka kan man ju göra när det är mörkt ute.

Förlåt för kassa bilder, men jag hade bara mobilen med mig.

Var bara tvungen att lägga upp denna, det blir så jäkla fult när man har på blixten på iPhonekameran, haha. Zombiehästen!

Var bara tvungen att lägga upp denna, det blir så jäkla fult när man har på blixten på iPhonekameran, haha. Zombiehästen!