Taggar

, ,

Jag fick en intressant fråga av denhär tjejen som jag faktiskt tänkte ägna ett eget inlägg åt att svara på, kändes som att svaret skulle bli lite väl långt att skriva i en kommentar. Here it goes!

Fråga: Kanske en konstig fråga, men hur trivs du med att jobba på en supportavdelning? =) Jag är såå intresserad av alla jobb som involverar service! Läser Service Managment på universitetet och just nu läser vi väldigt mycket om hur “front personmalen” de som har kontakt med kunderna verkligen kan påverka ett företag =)

Svar: Jag jobbar på en säljsupport på ett telefonbolag, med andra ord så ger jag support till säljare som säljer våra tjänster till företag. Vi gör allt möjligt här, allt från att svara på frågor om kunder, prislistor eller avtal, räkna på offerter, sammanställa statistik, räkna provisioner och mycket mer. Jag trivs kanon här! För det första så är det ett varierande arbete, man pratar med många olika personer varje dag. Dock så är det såklart många säljare som ringer ofta och som man får lite av en relation med, endel har jag supportat i flera år och det känns som man känner varandra ganska väl. Själva supportarbetet är kul, det är roligt att hjälpa till, att lösa problem och att räkna på priser som en säljare kan erbjuda en kund. Självklart finns det mindre roliga sidor av arbetet också, tex när systemen krånglar eller när personer ringer in som bara inte blir nöjda hur mycket man än försöker hjälpa dem, fast alla jobb har ju sina nackdelar och detta är en ganska så liten sådan. För övrigt jobbar jag också med ett gäng människor som är positiva och glada, och det tror jag påverkar den support vi ger och hur vi upplevs av de säljare som hör av sig till oss.

Jag hoppas att detta besvarar din fråga, säg till annars! :)

SupportSara

SupportSara