Taggar

, , ,

Idag tog jag hem en ny app till min iPhone; My Horselife. Riktigt bra faktiskt! Tänkte jag skulle tipsa om den, jag har inte hunnit använda alla funktioner men so far so good. :)

Man kan lägga till flera hästar i den, och spara information som försäkringsnummer, foderstat, licensnummer, härstamning osv. Perfekt att ha all info på ett och samma ställe. För varje häst kan man sen ha en ”dagbok” där man skriver in de mål man har, både målet för dagens ridpass, för veckan och de mer långsiktiga mål man har under det kommande året. Sedan kan man kommentera för varje dag hur ridningen gick. Det enda jag inte fattar här är att man ska bocka i ett antal morötter på ”styrka”, ”återhämtning”, ”kondition”, jag vet inte riktigt vad som åsyftas där men det kanske ger sig när man börjar använda appen mer. Det finns också en kalenderfunktion där man kan fylla i när det är dags för hovslagare, vaccination osv. Riktigt smidigt, jag rekommenderar den faktiskt! Mobilen har man ju ändå alltid med sig, så lika bra att ha all info där så slipper man ha massa papper för sånt.