Taggar

, , , , , ,

Underbara fredag! Jag har lunchrast och har passat på att maila runt till de försäkringsbolag vi har på djuren. På Rambo har vi IF, vilket vi tycker är kanonbra. De har ganska hög självrisk (2500kr) och månadsavgift (runt 550-600kr tror jag), men sedan står de för alla kostnader utöver det. På Selma har vi SveLand, där självrisken samt månadsavgiften är lägre (1900kr samt runt 450kr) men då betalar vi 20% av alla kostnader utöver självrisken, och det är verkligen ingen bra deal för oss, om hon tex skulle behöva opereras av någon anledning – kejsarsnitt tex – skulle det bli en rätt hög summa som vi får stå för. Vi har tänkt flytta hennes försäkring till IF istället, och när jag gjorde en uträkning på hemsidan blev faktiskt månadsavgiften lägre, eftersom vi samlar flera försäkringar på samma ställe. Nu väntar jag svar från SveLand angående bindningstid. Passade även på att kontakta Agria där Kamelias försäkring finns. Min far har betalat den för ett år framöver, det ingick i dealen när jag köpte henne av honom. Dock ska vi ju skriva över den på mig, och när året är slut kommer jag nog flytta över även den till IF. Hoppas de kan ge mig en bra mängdrabatt då. ;) Är ganska säker på att vi får ned kostnaden även för Kamelias om vi flyttar den. Man kan nog spara in endel om man forskar runt lite bland olika bolag, även om samma saker ingår.

Jag håller verkligen med Sandra M om att försäkringar är en djungel, det känns som man lätt kan bli lurad och att man måste studera det finstilta jättenoga så man inte står där med en sjuk häst/hund och en jättehög veterinärräkning för att försäkringsbolaget inte täckte just den sjukdomen.