Taggar

, ,

Jag red ett ganska kort pass på banan med Kamelia idag, med hackamoret. Skrittade och travade, gjorde endel skänkelvikningar och volter. Känner mig lite oinspirerad just nu, ska nog surfa runt lite på Hippson imorgon och kika efter roliga ridövningar. När vi skrittade mot ridbanan var jag nästan på väg att flyga av igen för övrigt, haha. Kamelia blev skitskraj för något (fråga mig inte vad) och slängde sig runt för att sjappa, jag tappade stigbygeln men satt kvar som tur var. Knasiga häst. Hon inser för det mesta rätt snabbt att det inte är något farligt så oftast är det inte svårt att få henne att lugna sig och gå förbi, likaså idag. Hon trippade lite och blåste men när hon väl gått förbi var allt frid och fröjd.

Smsade hovslagaren ikväll för att boka tid, det är dags för det igen. Hovarna mår verkligen inte super av att det är så blött ute hela tiden. Ikväll dränkte jag in Kamelias hovar med rapsolja, förhoppningsvis skyddar det lite mot vätan imorgon – ett tips jag fått av hovslagaren.

Klämde pekfingret rejält i stallet och fick värsta blodblåsan. Smärta!

Klämde pekfingret rejält i stallet och fick värsta blodblåsan. Smärta!