Taggar

, ,

Jag orkade inte blogga någonting igår kväll – först jobbade jag över och sedan åkte jag till stallet och var hemma senare än vanligt. Red Kamelia lite på banan, och hon kändes lite skum. Först när jag ledde ut henne ur stallet tyckte jag hon inte gick helt rent i fram, så jag stannade henne och kände på benet och hoven, ingenting. Ledde henne framåt igen för att se hur hon gick, men då rörde hon sig helt normalt, så jag tänkte att det nog var inbillning. Fortsatte gå med henne en bit och när hon fortfarande rörde sig som hon skulle så satt jag upp. Då tyckte jag igen att det kändes som hon tog ett par lite kortare steg med ena framhoven, men lika snabbt var det borta igen. Det var dessutom ganska mörkt ute och hon var rätt spänd över det. Skrittade en stund och började sedan jobba henne i skritten och allt kändes fortfarande som det skulle tills vi började trava, då kände jag igen att något inte var helt rätt – men återigen gick det över innan jag hann känna efter ordentligt. Bad en av de andra tjejerna som också red på banan att titta när vi travade, och hon kunde inte se någonting alls. Jag är jättebra på att känna efter för mycket och tycka mig se eller känna fel där det inte finns några – hönsmamma – men jag red ändå bara ett kort pass. När vi fattade galopp så tog hon väldigt korta galoppsprång så jag bröt av och skrittade ganska snart av henne. Antingen var hon spänd för att det var så mörkt ute, eller så är det något, men hon var inte varm varken i hovar eller ben. Möjligtvis är hon lite öm efter skoningen i förrgår, det har inte hänt förut men á andra sidan är hennes hovar inte i bästa kvalitet efter all väta i hagarna. Får se hur hon verkar ikväll när jag åker ut. Hatar sånthär, jag oroar mig järnet! Hon är ju dessutom lite äldre så jag blir jätteskraj så fort minsta lilla grej inte är som det brukar och tror att det är ett tecken på att hon börjar ”förfalla” typ.

Jag skulle egentligen ut på middag med tjejerna i bokcirkeln ikväll, men jag bestämde mig för att hoppa över det, vill inte stressa i stallet ikväll utan verkligen ta god tid på mig att känna igenom hennes ben och hovar och låta henne gå en stund på lina så jag ser hur hon rör sig. Innan jag försäkrat mig om att allting är exakt och precis som det ska kommer jag inte kunna tänka på något annat. Det är dock säkert ingenting, hade hon rört sig konstigt vid utsläppet imorse så hade de ringt mig från stallet.

Nej, nu är min lunchrast slut så nu ska jag försöka sluta obsessa över dethär i några timmar och fokusera på jobbet.