Taggar

, , ,

I söndags steg jag upp hyfsat tidigt och fixade stallet, för att sedan hoppa in i bilen och styra mot Jönköping. Efter lite virrande i staden hittade jag till slut, med hjälp av min GPS-app samt en Britta som ringde och undrade hur det gick för mig, fram till min slutdestination – Britta och Johan! Hade en så otroligt trevlig dag där, vi mumsade tacos, tog en promenad till affären och köpte fika, drack kaffe och babblade massor. De ska få en liten bebis nästa år och jag är så himla glad för deras skull. De är så fina människor, vettiga och sansade, och jag är helt övertygad om att de kommer bli jättebra föräldrar, de känns dessutom som ett så fantastiskt bra team. Känns lite knasigt att lilla Britta som jag känt sedan hon var typ 10-11 år (?) (och sedan jag var typ 14, 15? jag är kass på huvudräkning) ska bli mamma, men knasigt på ett bra sätt, och så roligt!

Anyhow, det var en sjukt bra dag och Britta smittade som vanligt av sig av sin energi och glädje – hon är som ett litet lyckopiller – så jag åkte hem med ett smajl i nyllet (och var nära att krocka med en älg som kom spankulerandes över vägen strax innan Mullsjö, någon borde samla in alla älgar och sätta reflexer på dem).