Taggar

, , ,

Det ligger en så otroligt bra idé bakom denna appen. Du väljer först vad du har för typ av häst (C-ponny, stor häst osv) och sedan väljer du hur många hinder du vill ha:

Då får du upp förslag på övningar du kan rida samt vilket avstånd du skall ha mellan hindren för att det skall passa just din häst. Helt perfekt för mig, som är kass på hur  långt jag skall ha mellan hindren för att det skall passa Kamelia, och som dessutom kan behöva lite inspiration när det gäller övningar.

Det är så otroligt synd att appen inte är mer utvecklad. Du kan bara välja mellan ett, två eller fyra hinder, och du får bara upp en övning. Även fast detta är en Lite-version så är det alldeles för lite och tunt för att jag ska vilja kosta på att köpa Full-versionen, jag hade önskat åtminstone lite mer övningar och variationer. Blir man besviken på gratisversionen av en app vill man ju såklart inte köpa den fulla versionen. Hoppas de lägger lite energi på att utveckla Cavaletti Lite – jag tycker som sagt verkligen att tanken bakom appen är grymt bra.