Taggar

, , ,

Eftersom det var mörkt ute igår när jag red Kamelia så var vi tvungna att hålla oss på banan, där det finns belysning. Där var det genomblött så det fick bli ett skrittpass. Ställde igenom henne ordentligt, gjorde skänkelvikningar, halter och ryggningar, och när hon kändes mjuk och fin så la vi av och gick in igen. Red kanske ca 25 minuter och var genomblöt när vi kom in i stallet, inte jättebehagligt direkt. Kamelia klarade sig bättre som hade regntätt ländtäcke, men jag har ingen regntät jacka. Är inte det typiskt att man kostar på hästen bra grejor men inte sig själv?

Kamelia tycker inte det är sådär jättekul att jobba i regnet.

Kamelia tycker inte det är sådär jättekul att jobba i regnet.

Idag kommer jag nog longera henne om det torkat upp hyfsat, känner mig inte sådär jätteinspirerad just nu om jag ska vara ärlig – det känns att man blir tröttare nu när mörkret smyger sig på och man blir lite halvdepp av allt regn dessutom. Egentligen hatar jag att klaga på vädret för det går ju inte att göra något åt, och har man levt i Sverige i nästan 30 år borde man ju vant sig, hehe. Får väl försöka tänka positivt, vi har i alla fall inte tsunamis och orkaner här direkt.