Taggar

, ,

Jag hade rejält ont i mina axlar och i nacken igår, så jag var lite osäker på om jag faktiskt skulle rida men när jag väl var i stallet och hade mockat och gjort klart kändes det som att ett litet pass inte skulle göra något. Det blev ett ganska kort pass i skritt och trav där vi gjorde mycket tempoväxlingar i traven, tränade halter, ryggningar och skänkelvikningar. Hon har verkligen börjat bli skillad på ryggningarna, tar rejäla kliv rakt bakåt istället för att mesbacka lite och svänga samtidigt. Jag red på hackamoret igår och hon var riktigt stadig och fin och hade framåtbjudning. Dock drogs upplevelsen ned endel av att hon innan ridpasset bet mig rejält i överarmen, så den gjorde ju såklart ganska ont. Jag fattar inte denhär grejen med att hon har börjat bitas, hon har inte gjort det förr men det började efter vi flyttat till nya stallet. Hon trivs kanonbra där så det är ingen sån grej, utan mer ett okynnesbeteende. Jag är alldeles för snäll mot henne i vanliga fall men igår var jag både trött och på dåligt humör efter att ha sovit kasst och haft massor att göra på jobbet, så jag röt till på henne ganska ordentligt. Efter det var hon rätt fjäskig, buffade på mig och gjorde sitt bästa för att se söt och oskyldig ut, haha.