Taggar

, , ,

Efter att ha varit totalt förvirrad en lång stund igår morse (vad är klockan? har min mobil ställt om sig automatiskt? har datorn också gjort det? eller är klockan i själva verket en timma mindre än vad den visar?) så lyckades jag i alla fall samla mig nog för att käka frukost, morgonpromenera och utfodra vovvar och sedan åka ut till stallet. Mockade och fixade foder i rekordfart, för jag ville verkligen komma ut på en ridtur så fort som möjligt! Hade planerat en lång skritt-tur och solen sken så vi var ivriga att komma iväg. :) Var ute i dryga två timmar på en tur som var ca 1,5 mil. I början taktade Kamelia oavbrutet och tyckte att allt hon såg var totalt livsfarligt men till slut kunde jag få henne i skritt och på långa tyglar (med lite inslag av taktande ibland). Vi klarade av svårigheter som möte med människa med barnvagn, möte med människa med gåstavar, möte med traktor som körde massvis av ris (alltså grenar och sådant, inte matris). Vi tog oss förbi en hage med får och en hage med kor – fläckiga kor är uppenbarligen okej men inte dedär som är enfärgade, Kamelia har fortfarande en hög misstankegrad på dem. Hon gjorde dessutom ett såntdär högt BLÅS både på fåren och korna, åh vad jag skrattade då, det låter ju så sjukt kul. Hon drar in luft snabbt och sedan trycker hon ut den genom näsborrarna JÄTTEHÖGT, ungefär som om hon vill blåsa bort läskigheterna.

Taggad inför ridtur.

Taggad inför ridtur.

Här är vi tillbaka hemma igen, red på hackamore.

Här är vi tillbaka hemma igen, red på hackamore.

När jag kom hem kröp jag ned under en filt i soffan och såg andra avsnittet av Riket medan Jonas lagade mat. Det var verkligen skönt att värma de stelfrusna tårna och fingrarna, hade knappt någon känsel kvar i dem. Får nog kanske investera i ett par riktigt varma sulor till stövlarna, det lär ju inte bli varmare direkt.