Taggar

, ,

Jag måste verkligen hylla Horsewares täcken. Jag har tre stycken Amigo-täcken, och de är så otroligt bra – de sitter som om de vore sydda efter Kamelia, de glider inte och hon kan röra sig bra i dem. Dessutom känns de slitstarka och hållbara och är definitivt prisvärda. Kamelias regntäcke har verkligen utsatts för världens hällregn under sommaren och hösten och det har aldrig läckt igenom. Jag köper mina täcken från Strömsbergsgård, de är väldigt trevliga och hjälpsamma och levererar väldigt snabbt, inom ett par arbetsdagar.

Flugtäcke - när Kamelia hade detta på sig skubbade hon rumpan mot boxväggen, så det fick lite slitskador, men de sydde jag lätt ihop med björntråd. Eftersom de skall ha det på sommaren är det såklart ett tunt material och klarar inte riktigt av 600kg häst som gnider röven med det på :)

Flugtäcke – när Kamelia hade detta på sig skubbade hon rumpan mot boxväggen, så det fick lite slitskador, men det sydde jag lätt ihop med björntråd. Eftersom de skall ha det på sommaren är det såklart ett tunt material och klarar inte riktigt av 600kg häst som gnider röven med det på :) Priset var runt 500kr.

Regntäcket, I love this! Sitter sjukt bra, snygg färg dessutom. Tror det kostade runt 500-600kr.

Regntäcket, I love this! Sitter sjukt bra, snygg färg dessutom. Tror det kostade runt 500-600kr.

Detta är ett "isoleringstäcke", eller stalltäcke. 200g fyllning. Det är inte regntätt men just nu går Kamelia med detta och så regntäcket över i hagen. De sitter jättebra även fast jag har dubbelt, inget problem med att undre täcket glider bak eller så. Detta kostade 599kr.

Detta är ett ”isoleringstäcke”, eller stalltäcke. 200g fyllning. Det är inte regntätt men just nu går Kamelia med detta och så regntäcket över i hagen. De sitter jättebra även fast jag har dubbelt, inget problem med att undre täcket glider bak eller så. Detta kostade 599kr.